lauantai 19. lokakuuta 2013

#48 Laura Kääpä

Moi kaikille!

Olen Laura Kääpä, toisen vuoden yhteisöviestinnän pääaineopiskelija. Haen edustajistoon tänä vuonna ensimmäistä kertaa ja ylpeänä edustan PresSure & Poikkitieteilijät- ryhmää muiden mahtavien ehdokkaidemme rinnalla. Ennen esittelytekstini kirjoittamista mietin, mitä mahdolliset äänestäjät haluaisivat kuulla. Totesin kuitenkin, etten aio vääristellä mitään, vaan kertoa itsestäni rehellisesti.

Eräs sukulaiseni sanoi minulle jokin tovi sitten, että millainenkohan poliitikko minustakin oikein tulee. Hämmästyin lausetta, sillä olen aina ollut sitä mieltä, etten lähde mukaan politiikkaan. Liikaa mielipiteitä, liikaa ongelmia, liian sekavaa. Hell no. Olisi pitänyt luottaa, savolainen kun olen, "suattaapi olla tai suattaapi olla olematta"- mantraan tai ainakin koputtaa puuta. Jättäessäni edariehdokashakemukseni JYY:n toimistoon, ajattelin ensin: "Hitto vie, nyt ei ole paluuta." Ehdolle lähtemistä en ole kuitenkaan katunut hetkeäkään.

Mikä sitten käänsi pääni? Olen aktiivinen järjestötoimija; toimin oman ainejärjestöni Imago ry:n koulutuspoliittisena vastaavana ja olen mukana ylioppilaslehti Jylkkärin johtokunnassa. Näissä toimissa en voinut olla huomaamatta aitoa kiinnostustani yhteisten asioiden hoitamiseen. Päätettävien asioiden hoitamisessa vaaditaan keskustelua, eri näkökulmia ja kompromisseja. Vaaditaan kykyä nähdä oman näkökenttänsä ulkopuolelle, kykyä nähdä kokonaisuus. Sitä minulla on.

Onhan minulla toki omat arvoni, joita haluaisin edustajistossa tuoda esiin. En koe löytäväni poliittisesta kentästä suuntaa, jonka tuntisin omakseni, mutta minulle tärkeää on esim. JYY:n tuominen lähemmäs opiskelijoita, jolloin heidän äänensä saadaan paremmin kuuluviin. Lisäksi yhtä tärkeitä asioita minulle ovat opiskelijoiden hyvinvointi sekä pienempien ainejärjestöjen ja ryhmien kuuleminen. Näihin arvoihin tukeutuen aion osallistua päätöksentekoon edustajistossa, mikäli pääsen mukaan.

Olen sosiaalinen ja räväkkä tyyppi. Nautin hyvistä keskusteluista enkä voisi kuvitella olevani ympäristössä, jossa en olisi tekemisissä muiden ihmisten kanssa. Mikäli te, hyvät äänestäjät, haluatte kuulla mietteitäni lisää, ottakaa rohkeasti yhteyttä! Aktiivisena sosiaalisen median käyttäjänä minut tavoittaa mm. twitteristä nimimerkillä @Laura_Kpp

Valta on teillä, miksi siis olla käyttämättä sitä? Olkaa aktiivisia, äänestäkää. Olemme juuri teidän asiallanne!

PresSure & Poikkitieteilijät mahtavine ehdokkaineen löytää twitteristä:
@Edaripandat, https://twitter.com/Edaripandat

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti