torstai 17. lokakuuta 2013

# 50 Annika Mäkeläinen



Moikka!
Olen Annika Mäkeläinen, aikuiskasvatustieteen pääaineopiskelija. Olen ehdolla JYYn edustajistovaaleissa, sillä olen kiinnostunut opiskelijoiden asioihin vaikuttamisesta. 

Olenkin onnekseni pääsyt vaikuttamaan näihin asioihin jo monella tapaa. Olen ollut opintojeni ajan aktiivisesti mukana ainejärjestössäni Emile ry:ssä, pari vuotta hallituksessa talousvastaavana ja sen jälkeen vuoden opinto- ja tiedevastaavana. Toisinaan olen osallistunut ainejärjestön kokouksiin viimeisen hallituskauteni päättymisen jälkeenkin. Viime vuosina olen siirtynyt vaikuttamaan enemmän ylioppilaskunnassa: vuonna 2012 oli JYYn hallituksen korkekoulupoliittinen ja tutor-vastaava ja vuonna 2013 olen ollut edustajiston (vara)jäsenenä Poikkitieteilijöiden ryhmästä.

Erityisesti korkeakoulupolitiikka on lähellä sydäntäni. Olen etenkin JYYn hallituksessa ollessani pyrkinyt pitämään esillä joustavia opiskelumahdollisuuksia ja tutoroinnin tärkeyttä. Lisäksi minulle tärkeitä asioita ovat opiskelijoiden kokonaisvaltainen hyvinvointi ja esimerkiksi puhtaat opiskelitilat, jotka liittyvät siihen kiinteästi.

Olen itse poliittisesti sitoutumaton, mutta teen mielelläni yhteistyötä eri taustoista tulevien ihmisten kanssa. Uskon siihen, että asiat voivat riidellä ilman, että ihmisten täytyy lähteä siihen mukaan. Ilokseni olen huomannut, että JYYssä tämä toteutuu hyvin eivätkä puolue- ja ryhmärajat ole yhteistyön esteinä. Toivottavasti sama toimintatapa säilyy jatkossakin.


JYYn edustajisto päättää monista isoista ja tärkeistä asioista myös seuraavan kaksivuotiskauden aikana. Sen vuoksi on tärkeää saada edustajistoon osaavia ja innostuneita ihmisiä, jotka sitoutuvat edustajiston toimintaan.  PresSure & Poikkitieteilijöiden joukosta löytyy lukuisia tällaisia vaihtoehtoja, joten Jyväskylän yliopiston opiskelija: käytä ääntäsi ja vaikuta!

Voit seurata meitä myös twitterissä https://twitter.com/Edaripandat


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti