perjantai 18. lokakuuta 2013

#52 Olli Vainio

Morjesta pöytään!

Nyt on mun aika esitellä itseni. Lähin pyynnöstä PresSuren ehdokkaaksi edarivaaleihin. Aluksi ensimmäinen ajatus oli liittyä remmiin läpällä ja kerätä ääniä ryhmän muille, ihan täysillä edustajistoon pyrkiville. PresSurehan sai viimeksi läpi vain yhden ehdokkaansa.

"Hetkinen!", ajattelin viikon kuluttua lupauduttuani ehdolle. Miksei meiltä menisi tänä vuonna kaksi ehdokasta tai vaikka kaikki kolme läpi?

Mulle opetettiin yläasteella, että politiikka on yhteisten asioiden hoitamista. Koen olevani hyvin vahvasti yhteisvastuullinen ja tunnollinen. Politiikka tuolla määritelmällä ei siis millään tavalla aiheuta oksennusreaktiota.

Edustajistovaaleissa me  pyrimme asemaan, jossa hoidamme opiskelijayhteisön asioita. Nämä asiat koskettavat läheisesti minua, tietenkin, kuin myös ystäviäni sekä muita opiskelijoita. Tavallaan ihmettelen miksei halukkaita ehdolle ole paljon enemmän?

Muut ehdokkaamme ovat tehneet mainiot listat omista teeseistä ja vaaliteemoistaan! Minäpäs en taida tehdä. Mielestäni on siistiä, että ehdokkaat osaavat nimetä esimerkiksi 3-5 asiaa, jotka ovat heille tärkeitä ja joita he ovat menossa ajamaan yliopiston eduskuntaan. Mun listasta tulisi liian pitkä tähän postaukseen.

Jos päätätte antaa äänenne minulle, niin lupaan keskittyä meille opiskelijoille tärkeisiin asioihin. Suomen valtiolla on oma eduskuntansa, johon me äänestämme myös edustajamme. He päättävät muista asioita. Tietenkään JYY:n toimintaa ei voi vetää 100% irti yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta, mutta minä näen tärkeänä keskittymisen meidän, opiskelijoiden asioihin.

Kirjoitan myöhemmin tekstin siitä millaisilla pienillä, edullisilla, jopa ilmaisilla, muutoksilla helpottaisimme uusien opiskelijoiden sopeutumista, kaikkien opiskelijoiden hyvinvointia ja opintojen stressitöntä edistymistä.

Haluaisin jutella jokaisen kanssa, joka harkitsee äänestävänsä mua. Yhteisen ajan löytäminen yliopistolla on vaan ehkä hieman hankalaa. Heittäkää kysymyksii mulle Facebookissa tai Twitterissä (@DigiOlli). Mielelläni juttelen vaaleihin liittyvistä asioista. Itse en vain usko siihen, että sua pitäisi lahjoa ilmaisella kahvilla äänen toivossa. Itse ainakin äänestän henkilöä, en lahjovaa kahviautomaattia.

Menen edustajistoon tekemään järkeviä ratkaisuja ja ehdotuksia. Luotan moraaliini, arvoihini sekä arviointikykyyni. Luota sinäkin.

Meidän ryhmän muita huippuja ehdokkaita voit stalkata tästä blogista ja meidät löytää Twitteristäkin:
@Edaripandat, https://twitter.com/Edaripandat

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti